Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Σχεδόν 2.5 εκατ. Έλληνες (1 στους 4) υποφέρουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση ( τα γαστρικά υγρά και οι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα οξέων παλινδρομούν στον οισοφάγο). Αυτές είναι οι γνωστές μας καούρες, οι οποίες μας προκαλούν την ενοχλητική αίσθηση του «καψίματος» ή του φουσκώματος στο στομάχι μας. Ας δούμε όμως τι μπορούμε να κάνουμε για να προλάβουμε ή να απαλλαγούμε από τα ενοχλητικά αυτά συμπτώματα:

Αποφεύγουμε τα αναψυκτικά: Τα αναψυκτικά μιας και είναι όξινα και μπορεί να βλάψουν τον λάρυγγα και τον οισοφάγο μας.

Τρώμε πιο μικρά και άπαχα γεύματα: Κανονικά ο σφιγκτήρας του οισοφάγου κρατά τα οξέα του στομάχου εκεί που πρέπει, αλλά όσο περισσότερο φαγητό καταναλώνουμε με μιας τόσο περισσότερη πίεση ασκείται σε αυτόν. Επίσης τα λιπαρά αφομοιώνονται πιο αργά, κρατώντας για περισσότερη ώρα γεμάτο το στομάχι.

Μασάμε τσίχλα, μετά τα γεύματα: Η τσίχλα(κατά προτίμηση μαστίχα Χίου) αναγκάζει τον οργανισμό να παράγει περισσότερο σάλιο, το οποίο εξουδετερώνει τα οξέα.

Φοράμε άνετα ρούχα: Τα στενά ρούχα μπορεί να πιέζουν την κοιλιά και το στομάχι μας προκαλώντας παλινδρόμηση.

Αποφεύγουμε το κάπνισμα αμέσως μετά το φαγητό: Η νικοτίνη βοηθά στην χαλάρωση του οισοφαγικού σφιγκτήρα και ευνοεί την εμφάνιση της παλινδρόμησης.

Αποφεύγουμε τον ύπνο αμέσως μετά το φαγητό: Προσπαθούμε να ξαπλώσουμε  μετά από 2-3 ώρες από την στιγμή που θα φάμε. Σε περίπτωση που θέλουμε να κοιμηθούμε αμέσως, καλό θα ήταν να βάλουμε δυο μαξιλάρια στην πλάτη μας αποφεύγοντας την οριζόντια θέση. Επίσης ο ύπνος από την αριστερή πλευρά του σώματός μας καταπραΰνει τις καούρες.

Μπορείτε να δείτε

Οι μύκητες των νυχιών τα συμπτώματα και η θεραπεία τους

 Η μόλυνση των νυχιών από μύκητες επίσης γνωστή ως ονυχομυκητίαση ή nail fungus στην αγγλική …

lifetoday business solutions