Διαχειριστείτε τη συμπεριφορά σας

Διαχειριστείτε τη συμπεριφορά σας

Όταν διευθύνετε μία συνάντηση στην οποία συμμετέχουν δύσκολοι άνθρωποι, να θυμάστε ότι το να εμπλακείτε περισσότερο από όσο πρέπει μπορεί να χειροτερέψει παρά να καλυτερέψει την έκβαση της συζήτησης. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να πάρετε έγκαιρα μία ήρεμη απόφαση σχετικά με το πώς πρόκειται να συμπεριφερθείτε. Στο σημείο αυτό, υπάρχουν δύο δυνατές επιλογές:

Να επιδείξετε συμπεριφορά εστιασμένη στη λύση: όταν ένας άνθρωπος ζητάει βοήθεια ή φαίνεται να τη χρειάζεται, το σύνηθες για τους περισσότερους από εμάς είναι να προσφέρουμε μία βοήθεια. Ειδικότερα, αντιδρούμε με 3 δυνατούς τρόπους:

α. συμβουλεύουμε τους ανθρώπους τι να κάνουν,

β. τους λέμε τι να κάνουν,

γ. προσφερόμαστε στο να κάνουμε κάτι για αυτούς υπό ορισμένες προϋποθέσεις. Αυτή η συμπεριφορά ονομάζεται συμπεριφορά εστιασμένη στη λύση διότι όπως αποκαλύπτει και η ονομασία της, επικεντρώνεται στο να βρεθεί μία λύση. Αν και πολλές φορές η προσέγγιση αυτή είναι επιτυχής, πολύ συχνά είναι δύσκολο να βρεθεί μία τέλεια απάντηση σε ένα ζήτημα που στη συνέχεια μπορεί να αποδειχθεί ότι αποτελούσε και το λάθος πρόβλημα. Φυσικά αν προκύψει κάτι τέτοιο, θα πρέπει να συνειδητοποιήσετε ότι το λάθος είναι αποκλειστικά δικό σας.

Να επιδείξετε συμπεριφορά επικεντρωμένη στο πρόβλημα: η προσέγγιση αυτή συνεπάγεται ότι ρωτάτε το άλλο άτομο σχετικά με το ποιο πιστεύει ότι είναι το πρόβλημα. Μπορείτε να το κάνετε είτε ρωτώντας (π.χ. Ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα; Τι μπορεί να το έχει προκαλέσει; Πότε προέκυψε;) είτε αναλογιζόμενος (μπορώ να δω ότι είσαι φοβερά συγχυσμένος…τι φταίει;). Το σημείο-κλειδί σε αυτή την περίπτωση είναι να ρωτάτε σχετικά με γεγονότα και να αναλογίζεστε σχετικά με συναισθήματα. Ο σκοπός είναι να σιγουρευτείτε ότι τόσο εσείς όσο και το άλλο πρόσωπο έχετε μία σαφή εικόνα για το ποιο είναι το πρόβλημα.

Ανεξάρτητα από το ποια συμπεριφορά θα επιδείξετε να θυμάστε: Πάντοτε να ακούτε! Μερικοί άνθρωποι νευριάζουν πολύ αν καταλάβουν ότι οι άλλοι δεν τους ακούνε. Η ενεργητική ακρόαση αποτελεί μία πολύ χρήσιμη δεξιότητα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σε αυτές τις συνθήκες ώστε να χτίσετε ουσιαστική επικοινωνία εμπλέκοντας κατάλληλα και το άλλο πρόσωπο. Η ενεργητική ακρόαση σημαίνει ότι δείχνετε πως έχετε καταλάβει καθώς και ότι ενδιαφέρεστε για αυτό που λέγεται.

Μπορείτε να δείτε

Δυσλεξία

Το θέμα της δυσλεξίας, αν και μας απασχολεί κυρίως τα τελευταία χρόνια, δεν αποτελεί σύγχρονο …

lifetoday business solutions