Η αεριοκίνηση στην Ελλάδα

Τα οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο είναι τα καθαρότερα σε εκπομπές ρύπων, από κάθε άλλο όχημα που χρησιμοποιεί άλλα καύσιμα (ορυκτά ή αέρια). 

Ως εκ τούτου εγγυώνται ότι με την εξάπλωση της χρήσης του φυσικού αερίου, θα προστατεύουν την ατμόσφαιρα της πόλης μας.

Τα οφέλη από τη χρήση του φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων, στις μεταφορές και τις μετακινήσεις μας είναι πλέον αποδεδειγμένα και αδιαμφισβήτητα. Απαντούν στις προκλήσεις των καιρών για σεβασμό και φροντίδα στο περιβάλλον αλλά και για ασφάλεια, ενώ ικανοποιούν και τα εξίσου σημαντικά κριτήρια της ευκολίας στη χρήση και της πληθώρας εφαρμογών που έχουμε συνηθίσει. Το πιο σημαντικό όμως πλεονέκτημα του φυσικού αερίου είναι η μεγάλη εξοικονόμηση κόστους που επιτυγχάνει – χωρίς να περιορίζει στο ελάχιστο τις δυνατότητές μας στους τομείς μετακίνησης και μεταφορών.

Τα οχήματα φυσικού αερίου είναι εξαιρετικά φιλικά προς το περιβάλλον. Ελαχιστοποιούν τους περισσότερους επικίνδυνους για την ανθρώπινη υγεία ρύπους όπως τα σωματίδια (που πρακτικά μηδενίζονται), τα οξείδια του αζώτου και τους πιο δραστικούς υδρογονάνθρακες που προκαλούν τη δημιουργία άλλων ρύπων. Μειώνουν επίσης τις εκπομπές CO2 κατά 23% σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες. Ακόμα, οι κινητήρες φυσικού αερίου είναι 50% λιγότερο θορυβώδεις, ειδικά στα μεγαλύτερα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων που προκαλούν και τη μεγαλύτερη ηχορύπανση.

Οικονομικό
Σε ότι αφορά την οικονομία, ένα όχημα φυσικού αερίου προσφέρει ποσοστό εξοικονόμησης που μπορεί να φτάσει μέχρι και το 66% σε σύγκριση με τη χρήση βενζίνης. Επιπλέον, με τo ίδιο κόστος καυσίμου, οι εταιρίες αλλά και οι ιδιώτες κερδίζουμε σημαντικά περισσότερα χιλιόμετρα. Ετσι και το «7ο EKO Mobility Rally 2013» που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου ανέδειξε το φυσικό αέριο ως το πλέον οικονομικό καύσιμο, καθώς το διαγωνιζόμενο όχημα VW Eco Up! με καύσιμο το FISIKON – όπως είναι η εμπορική ονομασία του φυσικού αερίου κίνησης στην ελληνική αγορά – διένυσε απόσταση 582 χλμ., καταναλώνοντας 13,9 κιλά καυσίμου φυσικού αερίου αξίας μόλις… 13,7 ευρώ!

Η αεριοκίνηση στην Ελλάδα 
Στη χώρα μας, βρισκόμαστε ήδη στα αρχικά στάδια της εξάπλωσης της αεριοκίνησης και οι προοπτικές είναι εξαιρετικές. Η ΔΕΠΑ δημιουργεί τη βασική υποδομή ώστε να ανοίξει την αγορά αεριοκίνησης και υλοποιεί συνεργασίες με όραμα όλο και περισσότεροι επαγγελματίες και ιδιώτες οδηγοί να έχουν πρόσβαση στο πράσινο, οικονομικό καύσιμο. Σε αυτό το πλαίσιο, η ΔΕΠΑ προχωρά σταθερά στη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής – σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ – για την τροφοδοσία οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο. Σήμερα διαθέτει τέσσερεις  σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου (FISIΚON) :

• στην Ανθούσα – σταθμός ο οποίος εξυπηρετεί όλα τα οχήματα (ΔΧ και ΙΧ) σε 24ωρη βάση
• στα Άνω Λιόσια – για την εξυπηρέτηση λεωφορείων και απορριμματοφόρων
• στην Κηφισιά, επί της λεωφόρου Κηφισίας
• στη Θεσσαλονίκη, στο Δήμο Πυλαίας, επί της λεωφόρου Γεωργικής Σχολής  Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του 1ου πρατηρίου FISIKON στη Θεσσαλονίκη, παρουσία του Υφυπουργού ΠΕΚΑ, κ. Ασημάκη Παπαγεωργίου και του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Α. Τζιτζικώστα.
Στις γειτονιές μας, στις πόλεις μας, στην Ελλάδα… αλλά και σε όλο τον κόσμο είναι φανερό πως η επιλογή του φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων είναι οικονομική, περιβαλλοντικά υπεύθυνη, ανταγωνιστική και πρακτική. Το φυσικό αέριο βοηθά τις εταιρίες να μειώνουν τα κόστη τους, εξοικονομεί ενέργεια και χρήμα στον οδηγό, προσφέρει πρακτικές ευκολίες και καθαρίζει τις πόλεις μας από το νέφος.

Η αεριοκίνηση στον Κόσμο 
• Στον Καναδά, η τοπική κυβέρνηση του Κεμπέκ ανακοίνωσε τη θέσπιση μέτρων για την υποστήριξη και διάδοση της χρήσης του φυσικού αερίου σε μεγάλα οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων και αγαθών. Στόχος; Οι επιχειρήσεις και βιομηχανίες να είναι ακόμα πιο φιλικές στο περιβάλλον, αλλά και ανταγωνιστικές, χάρη στη μείωση κόστους κίνησης των οχημάτων τους.
• Στην Κίνα, στην πόλη Xuzhou, η δημοτική εταιρία συγκοινωνιών παρήγγειλε 134 λεωφορεία φυσικού αερίου για τις ανάγκες της περιοχής.
• Στην Πολωνία, οι δημόσιες συγκοινωνίες γίνονται πιο οικολογικές αφού στην πρωτεύουσα Βαρσοβία προστέθηκαν ακόμα περισσότερα λεωφορεία φυσικού αερίου στο στόλο των οχημάτων που καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες μετακίνησης των κατοίκων της πόλης.
• Στην Ολλανδία, η ένωση των επαγγελματιών – ειδικών της ναυτικής τεχνολογίας απένειμε το βραβείο «ΠΛΟΙΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» σε ένα τεχνολογικά προηγμένο μέγα τάνκερ φυσικού αερίου.
• Στη Μεγάλη Βρετανία, η μεγάλη εταιρία μεταφορών DHL πρόσθεσε ακόμα 63 φορτηγά φυσικού αερίου στο στόλο των οχημάτων της, ενώ υπάρχει προγραμματισμός για επιπλέον 50 που αναμένεται να παραληφθούν πολύ σύντομα.
• Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Υπηρεσία Θαλάσσιων Μεταφορών θα χρηματοδοτήσει με 1,4 εκατομμύρια δολάρια δύο ερευνητικά έργα που θα δώσουν ώθηση στη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (liquefied natural gas – LNG) στη ναυτιλία. Παράλληλα, στην πολιτεία της Πενσυλβάνιας, θα υλοποιηθεί πρόγραμμα επιχορηγήσεων και χρηματοδότησης μετατροπής στόλων ελαφρών και μεσαίου μεγέθους οχημάτων σε στόλους φυσικού αερίου, ενώ στην πολιτεία Χαβάη, μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες θαλάσσιων μεταφορών που διασχίζουν τα νερά του Ειρηνικού ωκεανού υπέγραψε συμβόλαιο με μεγάλη εταιρία κατασκευής πλοίων για τη δημιουργία δύο υπερμεγεθών τάνκερ που θα μεταφέρουν χιλιάδες κοντέινερ και θα κινούνται με την ενέργεια του φυσικού αερίου.
Σε όλο τον κόσμο, από κάθε γωνιά του πλανήτη, όλο και πληθαίνουν τα νέα που αφορούν στη διάδοση και εξάπλωση της χρήσης του φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης οχημάτων. Από τη μία πλευρά, κράτη, τοπικοί φορείς αλλά και ιδιώτες-εταιρίες στρέφονται προς «το καύσιμο του μέλλοντος», αυξάνοντας τον αριθμό οχημάτων που το χρησιμοποιούν. Από την άλλη, πραγματοποιείται μια μεγάλη προσπάθεια διεθνώς για την έρευνα και υλοποίηση νέων χρήσεων και εφαρμογών του φυσικού αερίου, σε ακόμα περισσότερες κατηγορίες οχημάτων. Ήδη, όπως είδαμε, το υγροποιημένο φυσικό αέριο έχει καθιερωθεί ως μία εναλλακτική γεμάτη πλεονεκτήματα για τη ναυτιλία.

Πρόσφατα μάλιστα ξεκίνησε ερευνητικό πρόγραμμα με συνεργασία ερευνητικών ομάδων της Ελλάδας και της Κίνας, που έχει στόχο τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου από πλοία και στις ελληνικές θάλασσες. Παράλληλα, ήδη τα πρώτα τρένα φυσικού αερίου κινούνται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ ερευνάται – και σύντομα θα είναι εφαρμόσιμη – η χρήση του φυσικού αερίου και σε άλλες εφαρμογές όπως αεροπλάνα, επαγγελματικές μηχανές κ.α.

Στις γειτονιές μας, στις πόλεις μας, στην Ελλάδα… αλλά και σε όλο τον κόσμο είναι φανερό πως η επιλογή του φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων είναι οικονομική, περιβαλλοντικά υπεύθυνη, ανταγωνιστική και πρακτική. Το φυσικό αέριο βοηθά τις εταιρίες να μειώνουν τα κόστη τους, εξοικονομεί ενέργεια και χρήμα στον οδηγό, προσφέρει πρακτικές ευκολίες και καθαρίζει τις πόλεις μας από το νέφος.

lifetoday business solutions